З квітня 2021 року на е-сервісі державних послуг «Дія» з’явиться можливість автоматично реєструвати ФОП

Від: 02 квітня 2021

Шановні суб’єкти господарювання!
До Вашої уваги!

З квітня поточного року на українському е-сервісі державних послуг «Дія» з’явиться можливість автоматично реєструвати фізичну особу підприємця (далі – ФОП) без посередництва людей та сплачувати податки за допомогою прив’язаної у додатку картки, обрати загальну чи спрощену систему оподаткування та подати заяву на реєстрацію платником податку на додану вартість (ПДВ).

Реєстрація заяви займає 2 робочі дні. Одна доба знадобиться, щоб зареєструвати заяву в ЄДР, і ще одна – для реєстрації вас платником податків.

Для того, щоб зареєструвати ФОП, потрібно:

1) Зареєструватися чи авторизуватися (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису;

2) Заповнити онлайн-форму на отримання послуги;

3) Заповнену заяву на реєстрацію ФОП буде автоматично надіслано до реєстратора за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, що вказано в довідці переселенця;

4) Якщо ви обрали спрощену форму оподаткування, то відповідні відмітки проставляються у заяві про державну реєстрацію. Заяву автоматично передадуть до податкового органу за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, що вказане в довідці переселенця;

5) Якщо ви поки не обрали форму оподаткування, короткий тест нижче допоможе вам визначитися;

6) Якщо обрали загальну систему оподаткування, то ви можете подати заяву на реєстрацію платником податку на додану вартість (ПДВ);

Статус заяви можна перевірити у кабінеті громадянина.

Повідомлення про реєстрацію чи відмову також з’явиться у кабінеті, буде відправлено електронною поштою.

Як тільки запис про реєстрацію ФОПу з’явиться в Єдиному державному реєстрі, ви можете отримати витяг з реєстру в кабінеті громадянина. Витяг має юридичну силу – його можна роздрукувати й користуватися як будь-яким іншим документом.

ВІДКРИТТЯ ФОП ОСОБИСТО:

Також можна відкрити ФОП у державного реєстратора за місцем проживання.

У держреєстратора потрібно заповнити реєстраційну картку (форму 10) Протягом трьох робочих днів з моменту подання документації вас повинні внести до державного реєстру й видати відповідну виписку.

Після отримання виписки необхідно занести такі документи до підрозділу податкової інспекції:

1) Копію паспорта та ідентифікаційного коду;

2) Заяву щодо застосування єдиного податку;

3) Отриману вами раніше виписку з єдиного державного реєстру;

4) Книгу обліку доходів;

5) Заяву на ім’я начальника податкової інспекції або за формою №5-ОПП.

Подати документи держреєстратору також можна спеціалистом або через представника (оформивши на нього попередньо нотаріально посвідчену довіреність).

Слід зазначити, що перед тим, як відкривати ФОП, потрібно знати про таке:

● для заповнення реєстраційної заяви майбутній підприємець має обрати КВЕД (класифікатор видів економічної діяльності) – для означення виду (чи видів) діяльності, яким ФОП і буде займатися. Список усіх КВЕДів є на офіційному сайті;

● для оформлення онлайн-заяви про реєстрацію ФОП вам потрібно обов'язково мати електронний цифровий підпис (ЕПЦ).