Захист прав споживачів

 


Інформація для споживачів!

Права споживача при купівлі товару через інтернет-магазин регулюються ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів».

Закон визначає обсяг інформації, який обов’язково має бути доведений споживачу до моменту замовлення товару.

Перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації:

- найменування продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій;
- основні характеристики продукції;
- ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;
- гарантійні зобов'язання;
- інші умови поставки;
- порядок розірвання договору.

Щоб забезпечити себе від невдалої покупки в інтернет-магазині, зберегти кошти та нерви, радимо споживачам звертати увагу на наявність на сайті інформації, передбаченої статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів», зокрема найменування та місцезнаходження продавця. У разі їх відсутності варто взагалі відмовитися від придбання товару в інтернет-магазині.

Але якщо інформацію надано у повному обсязі – бажаємо Вам вдалої покупки!


 
Поради споживачам
Як купувати баштанні культури: дієві поради

У розпалі сезон баштанних культур, проте слід пам’ятати, що вони можуть бути не лише смачними і корисними, а й шкідливими для здоров’я.

Основна небезпека полягає у перевищенні допустимого рівня нітратів. Допустимі показники концентрації нітратів для кавунів не повинні перевищувати 60 мг/кг, для динь - 90мг/кг сирої маси.

Кожному покупцю необхідно знати, що на офіційних ринках працюють лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи, без дозволу яких овочі та фрукти не допускаються до реалізації. Щоб придбати якісну та безпечну продукцію, рекомендуємо покупцям цікавитись результатами лабораторних досліджень щодо вмісту в баштанних культурах нітратів, залишків пестицидів.

На вимогу покупця продавець зобов’язаний показати експертний висновок лабораторії, у якому зазначена дата перевірки, відомості про реалізатора продукції, вміст нітратів. Продавець повинен надати на вимогу покупця розрахунковий документ на придбаний товар.

Існує декілька правил, дотримання яких вбереже від отруєння баштанними культурами:

- купуйте кавуни та дині лише в місцях офіційної торгівлі, уникайте стихійних ринків;
- перед вживанням кавуни та дині необхідно промивати під проточною водою;
- не купуйте розрізані, тріснуті кавуни та дині, з пошкодженою шкіркою або вм’ятинами;
- не з’їдайте кавуни чи дині до самої шкірки – саме в ній сконцентрований найбільший вміст нітратів;
- розрізані кавуни та дині необхідно зберігати в холодильнику не більше доби.

Пам’ятайте! Доцільно купувати сезонні овочі, фрукти та ягоди щоб не піддавати ризику власне здоров’я.


 
Поради споживачам
Про права споживача на отримання товару з обмінного фонду

Шановні споживачі, Ви маєте право скористатися під час гарантійного ремонту (обслуговування) побутової техніки отримати з обмінного фонду відповідний товар.

Відповідно до ч. 9 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», на письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначено Постановою КМУ від 19.03.1994 № 172.

За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.

До Переліку входять наступні товари: телевізори, телефони, у т.ч. мобільні, магнітоли, комп’ютери та комп’ютерні частини до них, магнітофони, радіоприймачі, апаратура для відеозапису, холодильники, електрочайники, морозильники, електрофени, пральні машини, електрокавоварки, мікрохвильові печі, електропраски, кухонні машини, електроміксери, в’язальні машини, електросоковижималки, пилососи.



Поради споживачам

Про вимогу щодо видачі розрахункових документів

Шановні споживачі, при придбанні продукції (товарів, робіт, послуг) вимагайте у продавців товарів та надавачів послуг розрахунковий документ (касовий чек, розрахункову квитанцію).

Розрахунковий документ дає можливість відстояти споживчі права у разі придбання товару неналежної якості, у разі порушення умов договору про виконання робіт (надання послуг), у разі укладення договору на відстані, оскільки нормами законодавства передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, із зазначенням найменування та місцезнаходження продавця, найменування продукції та її кількості, вартості, дати продажу.

Форму та зміст розрахункових документів визначено Наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документі, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми № ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)». Установлені в Положенні вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов’язкові реквізити розрахункових документів.

Розрахункова квитанція складається з двох частин - корінця та відривної частини.

Відривна частина розрахункової квитанції повинна містити обов'язкові реквізити:

• напис «РОЗРАХУНКОВА КВИТАНЦІЯ»;

• серію (чотири літери) та номер (шість цифр);

• найменування суб’єкта господарювання;

• адреса об’єкта;

• індивідуальний податковий номер платника ПДВ.

Рядки для записування даних про товар (послугу) або про операцію виплати:

• назва товару (послуги);

• вартість одиниці виміру товару;

• напис «Розрахунок провів», рядок для підпису особи, яка здійснює розрахунки;

• дату (день, місяць, рік) проведення розрахунків.



До уваги споживачів!

 Роз’яснення про гарантійні зобов'язання виробника на побутову техніку
та додаткове сервісне обслуговування

Під гарантійними зобов'язаннями розуміється безкоштовний ремонт техніки протягом встановленого для неї на момент продажу гарантійного терміну і при обов'язковому дотриманні покупцем умов експлуатації, збереження і транспортування, зазначених у відповідних вимогах фірми-виробника.

Виробник (виконавець) забезпечує належну роботи (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.

Гарантійний строк на комплектуючі вироби повинен бути не менший, ніж гарантійний строк на основний виріб, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.

Початок гарантійного строку зазначається в паспорті на продукцію або на етикетці чи в будь-якому іншому документі, що додається до продукції. У разі продажу товарів за зразками, поштою, а також у випадках, коли час укладення договору купівлі-продажу і час передачі товару споживачеві не збігаються, гарантійний строк обчислюється починаючи від дня передачі товару споживачеві, а якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи складення - від дня їх здійснення, а якщо день передачі, установки (підключення) чи складення товару, а також передачі нерухомого майна встановити неможливо або якщо майно перебувало у споживача до укладення договору купівлі-продажу, - від дня укладення договору купівлі-продажу.

Гарантійний ремонт здійснюється зазначеною у відповідному документі (паспорті, інструкції по експлуатації, гарантійному талоні тощо) уповноваженою сервісною організацією на підставі правильно і повністю заповненого гарантійного талона.

УВАГА: при придбанні товару переконайтеся у тому, що гарантійний талон заповнений правильно. Для проведення гарантійного ремонту пред'являйте оригінал гарантійного талону. У разі відсутності цього документу гарантія не матиме сили.

Додаткове сервісне обслуговування – це обслуговування побутового приладу поза гарантією, і передбачає додаткову діагностику, транспортування для полагодження, ремонт окремими спеціально створеними для цього підприємствами.

УВАГА: покупець має бути вільним у виборі таких додаткових послуг, чи відповідають вони його дійсним інтересам та бажанням. Примушування або ненадання інформації щодо договору на додаткове обслуговування є неприпустимим.



Про правомірність вимоги паспортних даних у разі повернення непродовольчого товару

Відповідно до розділу ІІІ пункту 8 Порядку реєстрації та застосу-вання реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого Наказом Міністерства Доходів і зборів України від 28.08.2013 № 417 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2013 року за № 1616/24148) якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, то матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити:

- дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги);

- відомості про товар (послугу);

- суму виданих коштів; номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).

Такий самий акт складається при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку, де вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа.

Але звертаємо увагу, що дана вимога може бути застосована тільки у разі обміну (повернення) непродовольчого товару відповідно до вимог статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів».



Шановні суб'єкти господарювання: наявність «куточка споживача» в об'єкті бізнесу обов’язкова!

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», Постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення», «Про затвердження правил побутового обслуговування» всі суб’єкти господарювання, що здійснюють торговельну діяльність через роздрібну, дрібнороздрібну торговельну мережу та мережу закладів ресторанного господарства, надають побутові послуги населенню повинні забезпечити наявність на видному та доступному місці «куточка споживача», в якому розміщується:

- інформація про найменування суб'єкта господарювання;

- книга відгуків та пропозицій;

- інформація про адресу та номери телефонів органів, що забезпечують державний захист прав споживачів;

- Закон України «Про захист прав споживачів»;

- копія ліцензії (у разі наявності);

- нормативні документи, що регламентують провадження підприємницької діяльності відповідно до спеціалізації об'єкта бізнесу та виду господарської діяльності.

Також для урегулювання конфліктних ситуацій пропонуємо розміщувати у куточку споживача інформацію про контактний номер телефону суб'єкта господарювання.

Ураховуючи вимоги чинного законодавства України просимо звернути увагу на наявні «кутки споживача» у підпорядкованих об'єктах бізнесу. У разі необхідності отримання консультації щодо оформлення «кутка споживача» ви можете звернутися до спеціаліста з питань захисту прав споживачів відділу розвитку підприємництва виконкому Довгинцівської районної в місті ради за телефоном 440-03-13; (068)907-09-88 та/або за адресою: вул. Дніпровське шосе, 11, каб. 110 (щопонеділка та щочетверга з 9.00 до 17.00 години).