Криворізька центральна об`єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє

Від: 25 травня 2016

Щодо порядку застосування норм податкового законодавства з ПДВ при здійсненні операцій з утилізації знецінених товарних запасів

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 розділу V Кодексу.

Відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені Кодексу для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об'єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 Кодексу) та місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 Кодексу);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Криворізька центральна ОДПІ

 

У «Електронного кабінету платника» понад 195 тис. користувачів

Кількість зареєстрованих користувачів оновленої версії електронного сервісу ДФС «Електронний кабінет платника» (станом на 13.05.2016) становить 195 555, переглянутих сторінок - 1 595 555.

Сьогодні користувачам «Електронного кабінету платника» (ЕКП) надано можливість:

- на безоплатній основі працювати в ЕКП в режимі 24/7/365;

- дистанційно спілкуватися з органами ДФС;

- отримувати потрібну інформацію в режимі реального часу;

- економити свій час не відвідуючи орган ДФС;

- сплатити податки (для фізичних осіб).

Завдяки сервісу «Листування з ДФС» платники мають можливість направити в електронному вигляді листа до органу ДФС, після реєстрації листа в органі ДФС отримати інформацію про вхідний номер і дату, та, за результатами розгляду, отримати відповідь.

За допомогою сервісу «Стан розрахунків з бюджетом» платники можуть переглянути дані щодо розрахунків з бюджетом за останні 2 роки, сплатити податки, збори, платежі (для фізичних осіб).

Користувачі сервісів «СЕА ПДВ» та «СЕА РП» мають можливість переглянути проведені операції в системі СЕА ПДВ/СЕА РП та отримати інформацію про рух коштів на електронному рахунку.  

Крім того, в Електронному кабінеті платники мають можливість надіслати запит на отримання інформації, заяву на реєстрацію платником окремих податків, отримати відповідь, зареєструвати податкові накладні та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скористатися іншими електронними сервісами та отримати корисну інформацію.

У рамках компаній  декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців фізичним особам через електронний сервіс «Електронний кабінет платника» надано можливість дізнатися про отриманні доходи та утриманні податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді.

Криворізька центральна ОДПІ

 

Роман Насіров: ДФС активізувала боротьбу з митними правопорушеннями

Про боротьбу з митними правопорушеннями розповів Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров на своїй сторінці у соціальній мережі «Фейсбук».

За його словами, у 2015 році митницями складено 17 808 протоколів про порушення митних правил на суму 1,8 млрд грн. За результатами розгляду справ накладено штрафів та конфісковано товарів на загальну суму 2,3 млрд. грн., що у 6 разів більше, ніж у 2014 році. Крім цього, виявлено 970 фактів переміщення через митний кордон України наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів з порушенням митного законодавства.

Також за 4 місяці 2016 року митницями ДФС складено 7 093 протоколи про порушення митних правил на суму майже 637 млн грн. Попереджено 767 випадків незаконного переміщення тютюнових виробів загальною вартістю майже 5 млн грн. За результатами розгляду справ накладено штрафів та конфісковано товарів на загальну суму 555 млн грн., що майже вдвічі більше, ніж за 4 місяці 2015 року.

Роман Насіров наголосив, що такі показники є результатом ефективної боротьби з корупцією,  контрабандою, незаконним переміщенням через кордон заборонених товарів та іншими правопорушеннями.

Криворізька центральна ОДПІ

 

Щоденно в ЄРПН реєструються 600 тисяч податкових накладних

У середньому щоденно в Єдиному реєстрі податкових накладних реєструється 600 тисяч податкових накладних та розрахунків коригування. Максимально за добу реєструється близько 2 млн. податкових накладних та РК. 

Станом на 16.05.2016 в СЕА ПДВ зареєстровано майже 222 тис. платників ПДВ, які зареєстрували 74,6 млрд. податкових накладних та розрахунків коригування на загальну суму 382,5 млрд. гривень.

Для виявлення нештатних та аварійних ситуацій в СЕА ПДВ запроваджено систему контролю відповідності показників сумі податку, обчисленій за формулою відповідно до ст. 2001 ПКУ.

Нагадаємо, що система електронного адміністрування податку на додану вартість з 1 липня минулого року працює в режимі, що забезпечує реєстрацію платниками податку на додану вартість податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку, обчислену за формулою відповідно до ст. 2001 ПКУ.

Криворізька центральна ОДПІ

 

Митницями ДФС порушено більше 19 тисяч справ про порушення митних правил, - Роман Насіров

«За останній рік фіскальною службою України здійснено важливі кроки для  запобігання виникненню митних правопорушень. Налагоджено співпрацю з низкою іноземних країн: здійснюється обмін інформацією з країнами ЄС у рамках проекту Twinning та з Республікою Білорусь — у рамках проекту PRINEX. Постійно проводиться аналітично-пошукова робота щодо запобігання та виявлення порушень на митниці. Автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР) здійснює оцінку ймовірності недотримання законодавства, у тому числі при визначенні митної вартості товарів», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.

Він зазначив, що за травень 2015 року  - квітень  2016 року шляхом здійснення заходів щодо запобігання митним правопорушенням митницями ДФС порушено більше 19 тисяч справ про порушення митних правил  на загальну суму майже 2 млрд гривень. 

При цьому більше всього справ порушено у Львівській (3924), Волинський (2456), Закарпатський (2251) та Чернівецькій (1651) областях. «Тільки у цих регіонах складено більше 10 тисяч протоколів на суму близько 180 млн гривень», - зауважив очільник відомства.

Криворізька центральна ОДПІ

 

Під час обшуку комерційного підприємства на Дніпропетровщині вилучено 305 тис грн. та 42 тис. тенге

Співробітниками податкової міліції  Дніпропетровської області під час розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами комерційного підприємства, проведено 5 обшуків за адресами розташування офісних приміщень, виробничих потужностей і місць проживання фігурантів провадження.

Під час обшуків виявлено та вилучено 305 тис. гривень і 42 тис. тенге (Казахстан) готівкою, комп’ютерну техніку та фінансово-бухгалтерську документацію.

Слідчі дії тривають.

Криворізька центральна ОДПІ

 

Роман Насіров: Митницями ДФС перераховано більше 1,2 млрд грн. на ремонт доріг

Митниці Одеської, Волинської, Чернівецької, Львівської областей та міста Києва, що беруть участь у «дорожньому експерименті», в січні-квітні 2016 року забезпечили надходження до бюджету, які мають бути спрямовані на реконструкцію та ремонт доріг, 701,8 млн грн. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.

Він нагадав, що з вересня в Україні реалізується безпрецедентний експеримент, спрямований на розвиток інфраструктури зазначених регіонів, - 50% від суми перевиконання щомісячних планових митних платежів направляється у спеціальні фонди відповідних регіональних бюджетів. Пілотний проект торкнувся спочатку Одеської, Волинської, Львівської та Чернівецької областей, а в січні цього року до нього приєднався Київ.

«Найбільшу ефективність на даний момент продемонстрували Київська міська, Волинська та Львівська митниці – за січень-квітень цього року на ремонт доріг було спрямовано відповідно 311,6 млн грн, 115,7 млн грн та 110,7 млн грн», - зазначив очільник служби.

Загалом, з початку експерименту на ремонт доріг зібрано більше 1,2 млрд грн.

«Вважаю, що експеримент дозволить відчутно поліпшити транспортну інфраструктуру та позитивно вплине на соціально-економічний розвиток областей, яких торкнувся проект», - підкреслив Роман Насіров.

Криворізька центральна ОДПІ

 

Щодо нарахування амортизації на транспортні засоби, отримані за договорами фінансового лізингу

Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ «Податок на прибуток підприємств» Кодексу.

Методологічні засади формування у бухгалтерському обліку інформації про оренду необоротних активів та її розкриття у фінансовій звітності регулюються нормами Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 14 «Оренда» (далі – П(С)БО 14), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.07.2000 № 181.

Так, згідно з п. 5 П(С)БО 14 орендар відображає отриманий у фінансову оренду (лізинг) об’єкт одночасно і як актив, і як зобов’язання за найменшою на початок строку оренди оцінкою: або за справедливою вартістю об’єкта, або за теперішньою вартістю суми мінімальних орендних платежів.

Згідно з п. 7 П(С)БО 14 амортизація об’єкта фінансової оренди нараховується орендарем протягом періоду очікуваного використання активу. Періодом очікуваного використання об’єкта фінансової оренди є строк корисного використання (якщо угодою передбачено перехід права власності на актив до орендаря) або коротший з двох періодів – строк оренди або строк корисного використання об’єкта фінансової оренди (якщо переходу права власності на об’єкт фінансової оренди після закінчення строку оренди не передбачено). Метод нарахування амортизації об’єкта фінансової оренди визначається орендарем відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби» (далі – П(С)БО 7), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92, та 8 «Нематеріальні активи» (далі – П(С)БО 8), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.10.1999 № 242.

Криворізька центральна ОДПІ

 

Щодо окремих питань нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на суми виплаченої винагороди за цивільно-правовими договорами

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок нарахування і сплати, повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи, які використовують найману працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами. Пунктом 1 частини першої ст. 7 Закон № 2464 визначено, що базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці», та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Частиною другою ст. 7 Закону № 2464 передбачено, що для осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами та отримують заробітну плату (дохід) за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, єдиний внесок нараховується на суму, що визначається шляхом ділення заробітної плати (доходу), виплаченої за результатами роботи, на кількість місяців, за які вона нарахована.

Згідно з частиною п’ятою ст. 8 Закону № 2464 єдиний внесок для роботодавців встановлюється у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску.

Отже, сума винагороди, яка нараховується роботодавцем за цивільно-правовим договором є базою нарахування єдиного внеску.

Криворізька центральна ОДПІ

 

Щодо проведення кампанії декларування доходів громадян за 2015 рік

Протягом січня – квітня 2016 року фізичними особами надано до Криворізької центральної ОДПІ 2468 декларацій про майновий стан і доходи за 2015 рік. Загальна сума задекларованого доходу склала 165833,3 тис.грн.

З загальної кількості декларацій 2098 громадян задекларували доходи, отримані за 2015 рік за різними кодами ознак доходів. Сума заявленого податку з доходів фізичних осіб до сплати склала 4499,7 тис.грн., військового збору – 815,8 тис.грн., з них сплачено податку на доходи фізичних осіб в сумі 1109,2 тис.грн., військового збору – 254,2 тис.грн.

Кількість декларацій, наданих громадянами, з метою використання права платника податку на податкову знижку, за вказаний період дорівнює 354 шт., задекларовано ПДФО, що підлягає поверненню з бюджету у сумі 431,4 тис.грн.

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість поданих декларацій збільшилась на 352 шт. (за січень – квітень 2015 року подано 2116 декларацій). Загальна сума задекларованого доходу збільшилась на 37591 тис.грн. (січень – квітень 2015 року – 128242,3 тис.грн.).

Криворізька центральна ОДПІ

 

Щодо коригування фінансового результату на суму втрат від участі в капіталі

Порядок формування об’єкта оподаткування податком на прибуток визначено ст.134 Кодексу.

Так, відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ Кодексу.

Різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій, визначено ст.140 Кодексу.

Зокрема, відповідно до п.п. 140.5.3 п. 140.5 ст. 140 Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму втрат від інвестицій в асоційовані, дочірні та спільні підприємства, розрахованих за методом участі в капіталі або методом пропорційної консолідації.

Однак, відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134  Кодексу платникам податку на прибуток надано право не коригувати фінансовий результат до оподаткування на різниці, визначені розділом ІІІ Кодексу, крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років.

Таке право використовують платники податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень.

Такий платник податку має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень ІІІ розділу Кодексу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років, в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу.

Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік у такій безперервній сукупності років.  У подальші роки така сукупність коригування фінансового результату також не застосовується (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років).

Криворізька центральна ОДПІ

 

На Дніпропетровщині плата за землю поповнила місцеві бюджети більш, як на мільярд гривень

Впродовж чотирьох місяців 2016 року власники та орендарі земельних ділянок Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети на 1 мільярд 030 мільйонів гривень. Це на 296,2 мільйона гривень, або на 40,4% більше, ніж за січень – квітень 2015 року.

При цьому 972,9 млн. грн. сплачено юридичними особами і 57,3 млн. грн. – фізичними особами. Фактичні показники чотирьох місяців минулого року перевищено юридичними особами на 283,6 млн. грн., фізичними особами – на 12,6 млн. грн.

Нагадаємо, плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший сплачують власники землі та землекористувачі, другий – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.

Криворізька центральна ОДПІ

 

З початку року органами ДФС Дніпропетровщини встановлено 60 порушень законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів

Протягом січня - квітня 2016 року працівниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 111 перевірок суб’єктів господарювання з питань дотримання діючого законодавства щодо регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

У ході проведених перевірок встановлено 60 порушень законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів, з яких 20 - за безліцензійну торгівлю підакцизними товарами. Загалом, за результатами проведених перевірок донараховано 306 мільйонів 262 тисячі грн.

Крім того, протягом чотирьох місяців поточного року вилучено з незаконного обігу товарів підакцизної групи на загальну суму 5,3 мільйона гривень.

Криворізька центральна ОДПІ

 

На Дніпропетровщині викрито підпільний цех з виробництва алкогольної продукції

Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в ході проведення операції „Акциз-2016” та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч.2 ст.204 КК України, в м. Дніпропетровську викрито діяльність підпільного цеху з незаконного виробництва та розливу винної і іншої алкогольної продукції під власною торговою маркою. Продукція реалізовувалась по всій території України через мережу Iнтернет та торгівельну мережу в  м. Дніпропетровську.

У ході проведених обшуків за місцем розташування підпільного виробництва та торгівельної мережі вилучено 2,6 тис. літрів алкогольної продукції та обладнання загальною орієнтовною вартістю 632 тис. гривень.

Слідчі дії тривають.

Криворізька центральна ОДПІ

 

Внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 69 службових розслідувань та перевірок

Впродовж січня - квітня 2016 року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 69 службових розслідувань та перевірок.

За матеріалами управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області розпочато 18 кримінальних проваджень у відношенні працівників фіскальної служби; винесено 29 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 19 працівників територіальних підрозділів ГУ ДФС області.

З метою недопущення фактів прийому на роботу в органи Державної фіскальної служби осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, перевірено 59 кандидатів на працевлаштування. Відмовлено у призначенні 3 претендентам.

Криворізька центральна ОДПІ

 

Щодо порядку надання під час проведення контролюючими органами перевірок документів, створених в електронній формі

Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Пунктом 2 статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити, визначені цим пунктом.

Первинні документи, створені в електронному вигляді, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг (пункт 2.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88).

Платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки (пункт 85.2 статті 85 Кодексу).

У разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку на машинних носіях інформації підприємство зобов'язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами (пункт 6 статті 9 Закону № 996).

Крім того, посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності) (пункт 85.8 статті 85 Кодексу).

Криворізька центральна ОДПІ


Щодо нарахування ПДВ при ліквідації основних виробничих чи невиробничих засобів, які ліквідуються за самостійним рішенням платника податку

Відповідно до п. 189.9 ст. 189 Податкового кодексу України, якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування ПДВ розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Відповідно до п.п. 14.1.71 п. 14.1 ст. 14 ПКУ звичайною ціною, зокрема, є ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ.

Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.

Якщо під час здійснення операції обов'язковим є проведення оцінки, вартість об'єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування.

Ринковою ціною є ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах (п.п. 14.1.219 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Отже, платник податку, який за самостійним рішенням ліквідує основні виробничі або невиробничі засоби, повинен нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ за операцією з ліквідації таких необоротних активів, виходячи з їх ринкової ціни, визначеної на момент такої ліквідації, за правилами, встановленими п.п. 14.1.219 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, але не нижче їх балансової вартості. У разі якщо при ліквідації основних фондів обов'язковим є проведення оцінки, податкові зобов'язання з ПДВ нараховуються з вартості об'єкта оцінки, але не нижче їх балансової вартості.

Криворізька центральна ОДПІ


Дніпропетровські місцеві бюджети отримали від ліцензування алкогольних напоїв та тютюнових виробів 22,5 млн. грн.

За чотири місяці поточного року казна Дніпропетровської області поповнилася на 22 мільйони 453 тисячі гривень від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, що на 7 мільйонів 102 тисячі гривень більше фактичних надходжень січня – квітня 2015 року. Про це повідомив начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Денис Дегтярьов.

«Станом на перше травня 2016 року на території Дніпропетровського регіону діє 12 тисяч ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 6,6 тисяч ліцензій - на алкоголь та 5,4 тисячі - на тютюн.

В той же час, впродовж січня – квітня 2016 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області призупинено дію 707 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу, анульовано 571 ліцензія, з яких 11 - за порушення законодавства в частини продажу неповнолітнім особам алкогольних (7 ліцензій) та тютюнових товарів (4 ліцензії)», - зазначив Денис Дегтярьов.

Криворізька центральна ОДПІ


Щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з безоплатного розповсюдження продукції в рекламних цілях

Відповідно до пункту 185.1 статті 185 Податкового Кодексу України об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.

Податковий кредит звітного періоду відповідно до пункту 198.3 статті 198 Кодексу визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.

Платник податку згідно з пунктом 198.5 статті 198 Кодексу зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися зокрема в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Якщо вартість товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів (у т. ч. для безоплатного розповсюдження), включається до вартості товарів/послуг, які використовуються в оподатковуваних операціях, пов'язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари придбаваються для використання в оподатковуваних операціях в межах господарської діяльності такого платника податку, а тому податкові зобов'язання з ПДВ під час здійснення операцій з безоплатного розповсюдження товарів рекламного призначення, відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу, не нараховуються, а сформований податковий кредит не коригується.

Криворізька центральна ОДПІ


Щодо визначення дати виникнення податкового зобов'язання з ПДВ у разі експорту товарів

Відповідно до пункту 201.4 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов'язань продавця.

Згідно із пунктом 187.1 статті 187 Кодексу датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ за операціями з експорту товарів є дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства.

Відповідно до підпункту 195.1.1 пункту 195.1 статті 195 Кодексу товари вважаються вивезеними за межі митної території України, якщо таке вивезення підтверджене в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, митною декларацією, оформленою відповідно до вимог Митного кодексу України.

Відповідно до пункту 16 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 450, митна декларація на паперовому носії вважається оформленою за наявності на всіх її аркушах відбитка особистої номерної печатки посадової особи митного органу, яка завершила митне оформлення.

Електронна митна декларація вважається оформленою за наявності внесеної до неї посадовою особою митного органу, яка завершила митне оформлення, за допомогою автоматизованої системи митного оформлення відмітки про завершення митного оформлення та засвідчення такої декларації електронним цифровим підписом посадової особи митного органу, яка завершила митне оформлення.

Таким чином, з метою визначення згідно із пунктом 187.1 статті 187 Кодексу дати виникнення податкового зобов'язання з ПДВ у разі експорту товарів датою оформлення митної декларації вважається дата завершення процедури митного оформлення експортної операції, яка визначається за фактом проставлення посадовою особою митного органу на всіх аркушах такої декларації відбитка особистої номерної печатки, а в разі електронного декларування – за фактом засвідчення електронним цифровим підписом посадової особи митного органу електронної митної декларації після перетворення її у візуальну форму.

Криворізька центральна ОДПІ

 

Щодо порядку застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання програмної продукції

Відповідно до підпунктів "а" і "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких згідно зі статтею 186 Кодексу розташоване на митній території України.

Пунктом 261 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу визначено, що для операцій з постачання програмної продукції, тимчасово, з 1 січня 2013 року до 1 січня 2023 року, запроваджено пільговий режим оподаткування податком на додану вартість, згідно з яким звільняються від оподаткування цим податком операції з постачання програмної продукції.

Для цілей цього пункту Кодексу до програмної продукції належать:

- результат комп’ютерного програмування у вигляді операційної системи, системної, прикладної, розважальної та/або навчальної комп’ютерної програми (їх компонентів), а також у вигляді інтернет-сайтів та/або онлайн-сервісів;

- криптографічні засоби захисту інформації.

Зокрема, операції з постачання систем та/або устаткування/обладнання, невід'ємною складовою яких є програмна продукція, не віднесені до операцій з постачання товарів і послуг, до яких застосовуються податкові пільги з податку на додану вартість. Відповідно при здійсненні таких операцій платники податків зобов'язані здійснювати нарахування та сплату податку на додану вартість за такими операціями на загальних підставах, визначених для поставки товарів та послуг в Україні.

Криворізька центральна ОДПІ

 

Щодо перевірок контролюючими органами актів інвентаризації залишків пального

Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» з 01.03.2016 запроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального та введення акцизної накладної як обов'язкового електронного докуме