Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує щодо податкового законодавства

Від: 21 лютого 2025

У податковій службі Дніпропетровщини працює консультаційний центр з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

Руслан Кравченко: Маємо перші позитивні результати роботи консультаційних центрів з питань розблокування податкових накладних

На сьогодні в органах ДПС діють 29 консультаційних центрів, які надають комплексну допомогу платникам у питаннях розблокування податкових накладних та виведення підприємств з категорії ризикових.

Про це Голова ДПС Руслан Кравченко заявив під час зустрічі з 130 представниками бізнесу, бізнес-асоціацій та громадських організацій Львівщини, в якій також взяв участь начальник Львівської ОВА Максим Козицький.

За словами керівника Служби, такі центри користуються попитом серед бізнесу. Зокрема, лише на Львівщині трохи більше, ніж за півтора тижні розблоковано 3835 податкових накладних.

«Ми прагнемо максимально допомагати. Але якщо хтось, наприклад, буде реєструвати памперси, а на виході – зерно, будемо блокувати. Загалом з початку року кількість заблокованих накладних скоротилася до 0,44 %, майже 9 тис. підприємств виведені з переліку ризикових», – підкреслив Руслан Кравченко.

Для системного вирішення проблем податківці вже напрацьовують пакет змін щодо підвищення ефективності роботи СМКОР.

Крім  того, Голова ДПС акцентував увагу на виконанні ДПС рішень суду.

«Моя позиція незмінна – я прихильник досудового врегулювання суперечок. Але якщо суд ухвалив рішення – податкова має його виконувати. Це принцип, якого дотримується вся команда», – наголосив Руслан Кравченко.

Він також зазначив, що враховуючи численні пропозиції бізнесу, в ДПС активно працюють над внесенням змін до критеріїв віднесення підприємств до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.

Учасники зустрічі також обговорили питання:

скорочення кількості податкових інспекцій та проблеми, які через це виникли,

податкові перевірки,

підвищення функціональності Електронного кабінету платника податків.

Дніпропетровщина: 10 днів роботи консультаційного центру

На Дніпропетровщині за 10 днів розблоковано майже 5,2 тисяч податкових накладних та виключено з числа ризикових 262 суб’єкти господарювання

Для зручності та допомоги бізнесу 04.02.2025 на Дніпропетровщині запрацював консультаційний центр з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – консультаційний центр).

Його основна задача – надання фахової підтримки суб’єктам господарювання (СГ) у розблокуванні податкових накладних та виключенні підприємств з переліку ризикових.

«Консультаційний центр сприяє ефективній комунікації та системному вирішенню проблемних питань. Понад 500 розблокованих податкових накладних у день та виключення з числа ризикових 262 підприємства – такий результат роботи центру на сьогодні», – зазначив керівник управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Віталій Токар.

Станом на 18.02.2025, тобто за 10 робочих днів, до центру надійшло 224 звернення від платників податків.

Проведено десятки зустрічей та консультацій з роз’ясненнями галузевої специфіки діяльності підприємств та опрацюванням їхніх податкових ризиків.

Загалом пройшло 87 заходів з 224 СГ у різних форматах:

  • 4 особисті зустрічі з платниками ПДВ з метою надання фахової інформаційної підтримки у питанні виключення з переліку ризикових;
  • 4 онлайн зустрічі засобами ZOOM-конференції, на яких платникам надані роз’яснення з урахуванням галузевої специфіки діяльності підприємств за участі 141 представника бізнесу;
  • 79 роз’яснень платникам, які звернулись до консультаційного центру засобами телефонного зв’язку.
 

На особистих зустрічах з платниками шляхом ефективної комунікації фахівцями податкової служби регіону розроблено дорожню карту щодо необхідних дій для їхнього виходу із ризикової категорії.

Так, одним із платників, який перебував у переліку ризикових з квітня 2024 року, з урахуванням фахової допомоги податківців, 11.02.2025 подано повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника ПДВ критеріям ризиковості і за рішенням регіональної комісії 14.02.2025 СГ виключено з переліку ризикових.

Важливий наслідок проведених заходів у рамках роботи консультаційного центру – це збільшення кількості врахованих таблиць даних платника податку на додану вартість (Таблиця). У лютому поточного року відсоток врахованих Таблиць складає 59,5 відсотків. Позитивна динаміка у порівнянні з січнем 2025 року – 4,1 відсотки. І як результат – зменшення загальної кількості зупинених податкових накладних в ЄРПН.

Віталій Токар констатував: «У порівнянні з середнім показником січня 2025 року зменшилася кількість випадків, коли регіональна комісія не може прийняти рішення про реальність здійснення господарської операції за результатом розгляду первинного пакету документів, які подають платники, та направляє повідомлення про необхідність надання додаткових письмових пояснень і документів».

Виключення випадків безпідставного зупинення реєстрації податкових накладних та потрапляння платників до категорії ризикових.

Бізнес має працювати комфортно, без зайвих перешкод та блокувань.

Звітність з ПДФО та ЄСВ відтепер щомісячна – Мінфін затвердив нову форму

З 2025 року податковий розрахунок з ПДФО та ЄСВ потрібно подавати щомісяця, а не щоквартально, як було раніше. Міністерство фінансів України затвердило нову форму податкового розрахунку сум податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і оновило порядок її заповнення та подання.

Зміни стосуються всіх підприємств та фізичних осіб – підприємців, які виплачують доходи фізичним особам. 

Коли потрібно подавати звітність:

  • до 10 лютого 2025 року звіти за IV квартал 2024 року подаються за старою формою;
  • до 20 лютого 2025 року треба подати звіт за січень 2025 року за новою формою.
 

Нова форма звіту включає основний розрахунок і декілька додатків:

1. Додаток 1 – інформація про ЄСВ.

2. Додаток 4ДФ – відомості про доходи.

3. Додаток 5 – інформація про трудові відносини.

4. Додаток 6 – дані про спеціальний стаж.

Щомісячне подання звіту за новою формою сприятиме контролю за надходженнями до бюджету.

Актуальна інформація щодо норм діючого податкового законодавства (332 КБ, PDF)