На що потрібно звернути увагу під час візиту до об’єктів сфери поcлуг?
Відповідно до Правил побутового обслуговування населення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 №614 «Про затвердження Правил побутового обслуговування населення», у кожному об’єкті сфери послуг має бути куточок споживача, який розташований в доступному місці. Куточок споживача повинен містити таку інформацію:
- загальні відомості про суб’єкта господарювання;
- офіційні вебсайти державних органів та органів місцевого самоврядування, що забезпечують захист прав споживачів;
- відомості про працівників, які обслуговують споживача (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
- перелік побутових послуг, що надаються;
- зразки матеріалів та виробів (у каталогах, буклетах, проспектах тощо);
- ціни і тарифи на побутові послуги, матеріали та вироби, затверджені виконавцем;
- перелік категорій громадян, яким законодавчими актами установлені пільги.
Розрахунки за надані побутові послуги здійснюються в готівковій та/або в безготівковій формі відповідно до законодавства. Споживачу в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ, що підтверджує факт надання побутової послуги. У разі часткової оплати після кожної завершеної та сплаченої операції з надання побутової послуги споживачу видається розрахунковий документ.
У разі порушення суб’єктом господарювання, що надає послуги, законодавства «Про захист прав споживачів», можна захистити свої права таким чином:
- звернутись з письмовою заявою/претензією до адміністрації з пропозицією виправити недолік;
- у разі не вирішення питання адміністрацією закладу звернутись зі скаргою до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем розташування суб’єкта господарювання;
- звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів до суду.