Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує щодо податкового законодавства

Від: 06 грудня 2024

Окремий субсайт ДПС України

Перелік платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства: особливості

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Порядок формування та оприлюднення Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 07.10.2024 № 495 (зі змінами) визначає порядок розрахунку критеріїв для включення платників податків до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік платників), який включає:

  • алгоритми розрахунку середніх показників критеріїв щодо включення  платників податків до Переліку платників, на підставі яких формується цей перелік;
  • алгоритми розрахунку показників вимог і критеріїв щодо  включення платників податків до Переліку платників; 
  • порядок оприлюднення Переліку платників центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, на своєму офіційному вебсайті;
  • порядок повідомлення платника податків про включення/виключення його до/з Переліку платників;
  • порядок подання платником податків повідомлення про відмову в оприлюдненні даних про платника податків;
  • порядок вилучення інформації про платника податків у разі подання платником податків повідомлення про відмову в оприлюдненні даних про платника податків після оприлюднення Переліку платників.
 

Перелік платників формується на підставі податкової звітності платника податків. Державна податкова служба України забезпечує формування та затвердження Переліку платників не пізніше останнього робочого дня березня, травня, серпня та листопада.

Перелік платників оприлюднюється ДПС України на своєму офіційному вебсайті на 15 робочий день з дня його затвердження.

Галузь визначається за основним видом економічної діяльності платника податків на рівні класу згідно з КВЕД 009:2010. Саме тому й не бажано змінювати основний вид діяльності протягом останніх 12 місяців.

Розраховані середні показники критеріїв публікуються на офіційному вебсайті ДПС України протягом п’яти робочих днів після затвердження Переліку платників.

Показники, передбачені п.п. «а», «б», «в», «д», «е», «є», «ж», «з», «и», «і» п.п. 69.41.1 п.п. 69.41 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), визначаються станом на дату формування Переліку платників.

Показники, визначені п.п. «г», «ґ» пп. 69.41.1 п.п. 69.41 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, розраховуються за останні 12 місяців, що передують місяцю формування Переліку платників.

Якщо контролюючий орган виявив факт невідповідності платника податків критеріям, визначеним п.п. «ж», «з», «и» п.п. 69.41.1 п.п. 69.41 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, такий платник податків виключається з Переліку платників в день виявлення такого факту.

Розраховані щодо платника податків показники критеріїв, які не відповідають рівню середніх критеріїв для включення до Переліку, передбачених п.п. 69.41.2 п.п. 69.41 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, розміщуються в Електронному кабінеті такого платника податків.

Легалізація трудових відносин – важливий напрямок діяльності податківців Дніпропетровщини

Одним з важливих напрямків діяльності Головного управління ДПС у Дніпропетровській області є зниження рівня незадекларованої праці, збільшення кількості застрахованих осіб, сплата податків та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).

Переваги офіційного працевлаштування для працівників:

1. Право на заробітну плату не нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати (у тому числі доплати за роботу в несприятливих умовах праці, за роботу в нічний та надурочний час, інші виплати).

2. Право на одержання соціальних гарантій, передбачених законодавством для найманих робітників.

3. Право на належні, безпечні умови праці.

4. Право на отримання вихідної допомоги при припиненні трудового договору.

Переваги офіційного працевлаштування для роботодавців:

1. Офіційно працевлаштовані працівники – це згуртований, злагоджений колектив із постійних, надійних, творчих та ініціативних людей, в якому всі працюючі спрямовуватимуть зусилля на покращення кінцевого результату роботи і збільшення прибутків;

2. Гарантія матеріальної відповідальності працівника, праця якого передбачає обслуговування грошових, товарно-матеріальних цінностей та інші;

3. Трудова дисципліна;

4. Можливість у судовому порядку відстоювати свої порушені права та законні інтереси.

Оформлення трудових відносин з найманими працівниками відповідно до вимог законодавства, сплата податків та єдиного внеску – це міцний фінансовий фундамент і підтримка обороноздатності України, гарантований розвиток економіки, зростання рівня соціальної захищеності, благополуччя кожної сім’ї і гідні умови праці для кожного.

Діджиталізація процесів податкового контролю за трансфертним ціноутворенням у ДПС

Державна податкова служба України за підтримки EU4PFM, враховуючи вимоги статті 39 Податкового кодексу України та з метою реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р, створила унікальне ІТ-рішення: «Автоматизована система роботи з великими масивами даних для проведення аналізу ризиків з трансфертного ціноутворення» (BigDataTransferPricing) для вдосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням (ТЦ).

Задля боротьби з ухиленням від оподаткування транснаціональними корпораціями та виведення коштів до податкових гаваней, через які Україна втрачає мільярди гривень податків, ДПС було розроблено інноваційне та сучасне ІТ-рішення.

Слід зазначити, що аналогічні програмні продукти використовуються лише декількома країнами світу.

За допомогою новітньої розробки ДПС тепер можна більш ефективно проаналізувати великий обсяг даних митних оформлень, податкової та іншої звітності, а також інформацію із міжнародних аналітичних ресурсів.

Використовуючи понад сотню автоматизованих ризико-орієнтованих алгоритмів, ІТ-система допоможе оперативно ідентифікувати ризики з ТЦ. 

Прозорість та використання єдиних підходів та цифрових технологій у податковому контролі забезпечують справедливість та рівні умови для бізнесу.

Запровадження цієї ІТ-системи дозволяє:

  • вдосконалити ризико-орієнтовані підходи;
  • уніфікувати, стандартизувати та автоматизувати процеси податкового контролю з ТЦ;
  • зменшити кількість податкових порушень з ТЦ та судових спорів;
  • мінімізувати вплив людського фактору.
 

EU4PFM продовжує підтримувати ДПС у впровадженні сучасних прогресивних практик та ІТ-технологій, що спрямовані на підвищення прозорості та діджиталізацію.

Актуальна інформація щодо норм діючого податкового законодавства (214 КБ, PDF)