Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує

Е-сервіси, штучний інтелект та євроінтеграція: в ДПС розповіли про перші кроки спільного проєкту з Естонією
Перші підсумки співпраці ДПС та Естонського податкового та митного комітету у рамках Меморандуму обговорили керівники відомств Леся Карнаух та Райго Уукківі під час засідання Керівної ради спільного проєкту «Підтримка цифровізації податкового адміністрування ДПС».
«Сучасні е-сервіси та залучення штучного інтелекту, а ще підвищення добровільної сплати податків та інтеграція до європейських інформаційних систем. Все це – кроки розвитку ДПС, які ми впроваджуємо за сприяння наших естонських колег», – розповіла в. о. Голови ДПС Леся Карнаух.
За її словами, співробітництво ДПС та Естонського податкового та митного комітету здійснюється відповідно до меморандуму, підписаному цьогоріч у лютому.
Пріоритети взаємодії: стратегічне управління, цифрова трансформація, інтеграція з інформаційними системами ЄС, розвиток добровільної податкової комплаєнс-моделі та впровадження інноваційних сервісних рішень.
Цифрова податкова. Як відзначила Леся Карнаух, ДПС розраховує на чималий досвід і технічну підтримку естонських колег.
«Наразі 97,5 % усіх наших платників користуються електронними сервісами. Тож, маючи такий попит, працюємо над пропозицією – створенням комплексу нових рішень для трансформації податкових процесів. Перспективні напрями: Е-аудит, який вже активно тестуємо, Е-акциз, що запускається з наступного року, Е-борг, Е-примусове списання, Е-камеральна перевірка тощо», – підкреслила очільниця ДПС.
Інтеграція ДПС до інформаційних систем ЄС. У межах меморандуму естонські податківці підтримуватимуть гармонізацію інформаційних систем ДПС з європейськими ІТ-рішеннями: VIES, OSS, CESOP, EMCS, CCN/CSI.
Управління якістю та розвиток послуг. Естонські колеги відвідали столичний ЦОП та на практиці відтестували його сервіси включно із безбар’єрним перекладом жестовою мовою, а під час візиту до контакт-центру ДПС ознайомилися з практиками комунікації з платниками податків.
«Зараз ми плануємо якісно підвищити рівень консультацій, а з колегами із Естонії працюємо над ідеєю впровадження віртуального помічника на базі штучного інтелекту», – акцентувала Леся Карнаух.
Комплаєнс-модель. У вересні фахівці ДПС в Естонії вивчатимуть інструменти стимулювання добровільної сплати податків та їх вплив на доходи бюджету.
Стратегічне управління. В модернізації ДПС буде опиратися також на кращі практики естонських партнерів з автоматизації процесів та гнучкого управління (agile governance) реформами.
«Це лише частина проєктів, які реалізовуватимемо спільно. Естонські колеги дуже уважно вивчають і наш досвід роботи в умовах надзвичайних безпекових викликів. І я рада, що ця співпраця саме про взаємообмін та практичну допомогу», – наголосила в. о. Голови ДПС.
Спрощений режим трудових відносин під час війни: офіційна праця — офіційні гарантії
У період воєнного стану в Україні діє спрощений режим регулювання трудових відносин – спеціальна правова модель, що дозволяє роботодавцям і працівникам більш гнучко оформлювати співпрацю, але при цьому не звільняє від обов’язку сплачувати податки та внески.
Цей режим застосовується до трудових відносин, якщо:
- роботодавець є суб’єктом малого або середнього підприємництва з кількістю працівників до 250 осіб;
- або заробітна плата працівника за місяць перевищує вісім мінімальних зарплат (у 2025 році – 64 тис. грн на місяць).
У трудовому договорі сторони можуть визначати індивідуальні умови праці, включно з оплатою, відповідальністю, організацією робочого часу, матеріальним забезпеченням, умовами припинення договору тощо. Договір укладається в письмовій або електронній формі.
Що сплачує роботодавець за працівника?
Навіть при використанні спрощеного режиму роботодавець зобов’язаний:
утримувати з доходів працівників та перераховувати до відповідних бюджетів:
- 18 % податку на доходи фізичних осіб – на фінансування шкіл, лікарень тощо;
- 5 % військового збору – на потреби оборони;
нараховувати та сплачувати 22 % єдиного соціального внеску – спрямовується до Пенсійного фонду та Фонду соціального страхування, з яких працівники отримують:
- допомогу по тимчасовій непрацездатності (лікарняні);
- допомогу по вагітності та пологах;
- страхові виплати у разі нещасного випадку на виробництві;
- пенсійне забезпечення в майбутньому.
Працівник, який працює офіційно, навіть у спрощеному режимі:
- набуває страхового стажу;
- має підтверджений дохід для оформлення субсидій, пільг, кредитів;
- захищений у разі хвороби або втрати працездатності.
Працюйте офіційно – сплачені податки працюють на вас!
Безбар’єрність – це про готовність створювати середовище, у якому комфортно всім
Доступ до податкової інформації і доступність податкових сервісів в зручних та зрозумілих форматах для людей з різними можливостями – принцип інформаційної безбар’єрності.
З 24.07.2020 в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) працює мобільний центр обслуговування платників (Мобільний ЦОП). Мобільний ЦОП започатковано з метою створення зручних та доступних умов для отримання адміністративних послуг і сервісів юридичними та фізичними особами у віддалених куточках Дніпропетровщини та груп населення з різними можливостями.
Мобільний ЦОП – постійно діючий робочий орган ГУ ДПС, який за заявою територіальної громади здійснює виїзд та обслуговування її мешканців. Мобільний ЦОП – це інструмент для підвищення рівня податкової культури платників податків та забезпечення зручного обслуговування населення Дніпропетровського регіону.
Мобільний ЦОП виконує наступні задачі:
- надання адміністративних послуг та консультацій;
- інформування про порядок надання адміністративних послуг;
- інформування про впроваджені електронні сервіси податкової служби та переваги таких сервісів, зокрема Електронного кабінету та мобільного застосунку «Моя податкова».
ГУ ДПС переформатувало свою роботу в умовах викликів сьогодення.
Так, у межах реалізації Меморандуму про співпрацю та взаємодію між Дніпропетровською обласною державною адміністрацією та ГУ ДПС від 10.12.2021 року з метою об’єднання зусиль для координації дій у підвищенні якості сервісного обслуговування платників податків між ГУ ДПС та територіальними громадами області укладені угоди про співпрацю та затверджені графіки чергувань в приміщеннях Центрів надання адміністративних послуг у Дніпропетровській області (ЦНАП) для приймання відвідувачів та надання адміністративних послуг на 2025 рік.
З початку поточного року фахівцями державних податкових інспекцій ГУ ДПС, задіяними у роботі Мобільного ЦОПу здійснено 1 112 виїздів до територіальних громад області для надання адміністративних послуг їх мешканцям, з яких 373 – адресні виїзди до маломобільних груп населення. Фахівцями мобільного ЦОПу надано 9 725 адміністративних послуг, в тому числі 1 364 адміністративні послуги під час адресних виїздів до маломобільних груп населення, інших послуг – 37 997.
Єднаємося задля створення зручнішого для усіх середовища!
Актуальна податкова інформація (315 КБ, PDF)
