Виконавчий комітет
Довгинцівської районної в місті ради

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує

опубліковано: 09/09/2025 оновлено: 09/09/2025

Задекларована праця гарантія дотримання трудових прав

Леся Карнаух: ДПС активно впроваджує ключові реформи Національної стратегії доходів за підтримки експертів МВФ

ДПС продовжує впровадження ключових реформ та посилення інституційної спроможності у рамках Національної стратегії доходів. Про це розповіла в. о. Голови ДПС Леся Карнаух під час зустрічі з постійним представником МВФ в Україні Прішилою Тофано та експертами МВФ.

Основний акцент – на системі управління ризиками як основи якісного податкового адміністрування. 

«У податковому адмініструванні робимо акцент на системі управління ризиків – CRM. Працюємо над повноцінним впровадженням цієї системи у роботу ДПС за рахунок внесення відповідних змін в законодавство. Зосереджуємо податкову увагу виключно на тих платниках, які мають високі ризики, та уникаємо втручання у діяльність чесного бізнесу», – розповіла Леся Карнаух.

За її словами, ДПС розроблено низку профілів ризиків за основними аспектами реєстрації, подання звітності та сплати. Також у процесі – визначення ризикових секторів економіки, індикатора оцінки рівня покращення комплаєнсу та практичне відпрацювання ризиків.

Очільниця ДПС відзначила, що ДПС змінює підходи до проведення перевірок. За її словами, запроваджений мораторій на проведення перевірок не означає, що податкова не застосовуватиме законодавчі механізми для припинення схем ухилення від оподаткування та контролю за ризиковими платниками.

«В умовах сьогодення ДПС має мобілізувати можливі ресурси для наповнення бюджету. Тому застосовуватимемо усі дозволені законодавством механізми для протидії діяльності тіньового ринку,  створення рівних конкурентних умов для всіх платників та захисту інтересів держави»,  – підкреслила Леся Карнаух.

Учасники також обговорили питання:

реформування у сфері інформаційних технологій – вже розроблено план цифрового розвитку ДПС до 2030 року, важливий акцент – на безпеці даних, інтеграції податкових систем з європейськими ІТ-системами та розвиток якісних цифрових послуг для платників;

реформи податкового аудиту – цифровізація податкового контролю та впровадження стандартного аудиторського файлу SAF-T UA;

зменшення адміністративного навантаження – скорочені терміни проведення перевірок податкової звітності з ПДВ та відшкодування заявлених сум ПДВ, розширено можливості Електронного кабінету для осіб – нерезидентів – платників ПДВ, зокрема, спрощення податкової звітності;

нові підходи у системі управління змінами – орієнтація на європейські стандарти та досвід.

«Дякую експертам МВФ за допомогу у впровадженні реформ та виконанні заходів Національної стратегії доходів. Працюємо далі, визначаємо пріоритети та ті напрями, які потребують посиленої уваги. Впевнена, що результативність, яку вже маємо, демонструватимемо і надалі», – підкреслила Леся Карнаух. 

Сплата ЄСВ: роботодавці, які працевлаштовують осіб з інвалідністю можуть скористатися пільгами

Роботодавці, які офіційно працевлаштовують осіб з інвалідністю, можуть суттєво зекономити на сплаті єдиного соціального внеску (ЄСВ). Пільги передбачені і для фізичних осіб з інвалідністю, які ведуть бізнес або незалежну професійну діяльність.

Для роботодавців, у яких працюють особи з інвалідністю

Роботодавці сплачують ЄСВ за пільговими ставками:

- 8,41 % – звичайний роботодавець, який працевлаштовує осіб з інвалідністю,

- 5,5 % – якщо кількість працівників з інвалідністю становить не менше 50 % від загальної чисельності, а фонд оплати їхньої праці – не менше 25 % витрат на оплату праці,

- 5,3 % – для підприємств і організацій УТОГ та УТОС, якщо виконуються умови попереднього пункту.

Для фізичних осіб з інвалідністю

Від сплати ЄСВ за себе звільняються:

- фізичні особи – підприємці (ФОП),

- особи, які провадять незалежну професійну діяльність,

- члени фермерського господарства,

якщо вони:

- мають статус особи з інвалідністю,

- та отримують пенсію або соціальну допомогу.

Хто може скористатися пільгами?

- Юридичні особи та підприємства, які офіційно працевлаштовують осіб з інвалідністю.

- ФОП, члени фермерських господарств та особи, що здійснюють незалежну професійну діяльність, за умови наявності статусу інвалідності та отримання пенсії/допомоги.

Податки і гарантії при трудовому договорі з нефіксованим робочим часом

Офіційно оформлений трудовий договір з нефіксованим робочим часом гарантує працівникам соціальний захист і збереження податкових прав.

Основні умови договору:

- працівник виконує роботу лише у разі надання її роботодавцем, без гарантії постійної зайнятості;

- роботодавець самостійно визначає, коли залучати працівника до роботи;

- мінімальна тривалість робочого часу для працівника – 32 години на місяць;

- якщо працівник працював менше, йому все одно виплачується заробітна плата не менше, ніж за 32 години.

Чому важливо працювати офіційно?

 При оформленні трудового договору роботодавець:

- утримує  та сплачує 18 % податку на доходи фізичних осіб;

- утримує та сплачує 5 % військового збору;

- нараховує та сплачує 22 % єдиного соціального внеску.

Завдяки цим податковим та соціальним відрахуванням працівник:

- отримує страховий стаж для майбутньої пенсії;

- має право на лікарняні, допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами, інші виплати;

- користується гарантованим соціальним захистом.

Неформальна робота позбавляє працівника цих гарантій і соціальних виплат.

Працюйте офіційно – сплачені податки  та внески працюють на ваш захист!

Актуальна податкова інформація (372 КБ, PDF)